TuleniPasy.cz

Od září 2014 je hlavním informačním webem ke skialpinismu a freeridu v českém jazyce TuleniPasy.cz. Tady budou nadále obecný obsah a upozornění s anotacemi na novinky na TuleniPasy.cz.

Má se Dynafit bát konkurence vázání TLT?

Vypadá to, že s končící patentovou ochranou řešení vázání Dynafit TLT se úplně roztrhnul pytel s konkurenčními výrobky. U nás se jako první prezentoval G3 Onyx, a na letošním ISPO 2009 se objevilo vázání Ski Trab TR1. Celkem neznámé bylo dosud italské řešení ATK RACE a s napětím se očekává, co vymyslí a vyrobí Black Diamond v Číně.

ATK RACE

Výrobce z italského Maranello pár kilometrů od apeninské skupiny Tusco-Emilian
ATK RACE snow light technology uvádí, že jeho řešení ultralehké špičky a paty vázání konkurující Dynafitu TLT se poprvé objevilo na skialpinistických závodech v sezoně 2005/06.

Špička vázání ATK Race
Špička vázání ATK Race

Zatímco špička vázání je stejná, pata vázání se nabízí ve dvou variantách – Extreme a World Cup. Celý pár vázání má potom hmotnost 135 gramů ve verzi Extreme a 125 gramů ve verzi World Cup. Výrobce správně tvrdí, že špička ATKRace-NX je nejlehčí na světě. Špička je vybavena „AUS“ (Automatic Unlock System), který automaticky zapíná vázání a významně zjednodušuje zapínání bot do vázání.

Pata vázání ATK Race
Pata vázání ATK Race

Ti, kteří kladou hlavní důraz na normy DIN a na vypínací síly vázání v DIN výše než 10, toto vázání rychle zavrhnou, neboť nesplňuje nromy DIN na bezpečnostní vázání.

Hmotnost 125 až 135 gramů na vázání.
Cena začíná na EUR 474 za pár.

Black Diamond

Tato firma je zatím velkým otazníkem a čeká se, s čím v nejbližší době přijde.

G3 Onyx

Kanadská firma G3 přišla po tříletém vývoji se svým modelem G3 Onyx. Oficiálně by mělo být vázání v prodeji od března 2009, ale ještě jsem na ceny a možnosti koupě nenarazil. V poslední době se Onyxu dostalo velké propagace v České republice. Na první pohled vypadá základ špičky i paty „dynafitově“, tj. výstuky do špičky i paty boty. Vázání samo o sobě působí robustně a tomu odpovídá i hmotnost 1430 gramů za pár vázání včetně šroubků (údaj převzat z G3 Onyx Backcountry Skiing AT Binding Review). Onyx údajně umožňuje nastavení DIN až na 14.

Podrobněji se vázání G3 Onyx věnuje Lou Dawson na svém blogu: G3 Onyx Backcountry Skiing AT Binding Review. Další podrobný rozbor je na: G3 previews Onyx Dynafit compatible binding.

Uživatelský manuál: G3 Onyx User operational instructions

Nastavení vypínacích sil do DIN 14.
Hmotnost 1430 gramů.
Cena není známa.

Pierre Gignoux XP50

Francouz Pierre Gignoux (Pierregignoux ski touring equipment) vyrábí různé věci na skialpinistické závody a mezi nimi jsou i paty vázání k Dynafitu TLT. Paty vázání vyrábí už více než deset let a jako základní materiál používá hliník 7075 T6. Pata vázání vypíná a má nastavení vypínacích sil DIN 6. Otáčení paty a patní podpěry jsou obdobné jako u klasického TLT s třemi polohami: sjezd, výstup bez podpěry a s podpěrou.

Nastavení vypínacích sil DIN 6.
Hmotnost je 50 gramů na jednu patu, tj. 100 gramů za obě paty.
Cena EUR 150.

SkiTrab TR1

Na veletrhu ISPO 2009 představila italská firma SkiTrab další model konkurující vázání Dynafit TLT- New SkiTrab TR-1 Alpine Touring Binding. Řada fotek a komentáře jsou na: New Dynafit-compatible binding from Trab. Za pozornost stojí řešení paty vázání, která připomíná klasické vázání.

Nastavení vypínacích sil do DIN 14.
Hmotnost za pár 560 gramů.
Cena není známa.

Něco na závěr:

Už pár let existují závodní alternativy k vázání Dynafit TLT, ke kterým v posledních měsicích přibily funkční modely zavedených firem. Brzká budoucnost ukáže, do jaké míry se podaří vyladit všechna nově vznikající vázání, aby byla dovedena co nejvíce k dokonalosti v spolehlivosti a výdrží. Je velký rozdíl mezi závodními vázáními a pro běžné uživatele. U druhých jmenovaných to vypadá tak, že jejich hlavním grálem je možnost nastavení co nejvyššího DIN na vypínání, což se využije hlavně při skákání z vysokých skal.

Další čtení:

More Dynafit alternatives – for ski mountaineers and weight weenies
Dynafit

Podobné články

Komentář

  1. Matus - 16. duben 2009, 14:37 #

    Musim oponovat – riesenie od ATK je zname, aj ked len medzi uchylakmi-pretekarmi, tam nejde o DIN ale o hmotnost.

    Najvacsiu nadej davam viazku od SKI TRAB. Onyx je prilis tazky.

  2. palic - 16. duben 2009, 15:16 #

    [1] Matuši, čemu oponuješ? V perexu uvedenému, že „dosud neznámé bylo řešení“ :-) O čtyři řádky níže uvádím, že se poprvé ATK Race objevil v sezoně 2005/06.

    Také jsem nevěděl, že niektorí pretekári na Slovensku si vyrábaju paty vázání sami doma…

  3. Matus - 17. duben 2009, 21:23 #

    Ano ano, spravne si zistil comu oponujem :)

    Paty na vazani si vyrabaju nielen pretekari v SR ale aj postihnuti jedinci v kapitalistickych krajinach – tusim som to videl na wildsnow.com – jedna sa o zivotu nebezpecne, ale o to lahsie kusky ohybaneho kovu, ktore nahodou udrzia patu pri „lyzovani“ pocas skialpovych pretekov najvyssej kategorie.

Pište prosím slušně, s diakritikou a k věci. Dodržujte pravidla a využijte možnosti formátování uvedená pod formulářem.

 

Pravidla a možnosti formátování

  • Nepoužívejte HTML značky, blog podporuje sexy formátování texy. Například nový odstavec získáte 2x odřádkováním, citace započněte znakem ">", odkaz: "text odkazu":odkaz, **tučně**, *kurzíva*
  • Adresy začínající na http:// budou automaticky převedeny na odkazy
  • Jediné dvě povinné položky formuláře jsou Jméno a zpráva
  • Na předchozí komentáře odkazujte zápisem [2]
|
 

Hledání na webu

Co se chystá

Důležité

Významné výlety

Poslední odkazy

Poslední komentáře

Naše kopce na summitpost.org

 
 
160-600award17.jpg