Vysluněný pěší přechod od Soči přes Triglav (2864 m) do Mojstrany 2019

Ve dnech 11. až 15. září 2019 jsem se zúčastnil dalšího výletu Výstup na Triglav – CK Alpina. Podle předpovědi počasí mělo být po celou dobu krásně, což se dokonale vyplnilo a přechod Julských Alp s odpoledním výstupem na Triglav byl dokonalý.

Jedno ze sedmi triglavských jezer

Petra Pastyříková zhodnotila slunečné výlety ve Slovinsku takto:
Slovinsko aneb kouzelné procházky po Triglavském národním parku nás čekaly v polovině září 2019. Průzračná řeka Soči, krásné údolí Vrata, jezera, málo rovin, za to hodně stoupání a klesání, strmé cestičky, ale krása střídá nádheru! Přesně takový je trek v Julských Alpách. K tomu občas chůze po vrstevnici, hodně kamení téměř bez jakékoliv vegetace a nádherné panoramata na okolní štíty. Výhledy se popsat moc nedají, to se musí zažít, doporučuji Begunjski vrh (2460 m), z něhož je dechberoucí výhled na Mali Triglav a Triglav. Samotný výstup na Triglav přes Mali Triglav vede po zajištěné cestě, která se občas ztratí a o adrenalin je hned postaráno. Počasí nám přálo a tak k tomu jako bonus červené nosy. Závěr = naprosto fantastický zážitek a za mě jednoznačně úžasná zkušenost! A to i za cenu propocených oblečků, puchýřů a bolavých kolen.

A velké díky patří našemu průvodci (Jan Pala), s tričkem FOLLOW ME, které hned po prvním dni mělo být přepsáno na „Catch Me If You Can“ jednoznačně shoda u večerního piva."

Pohled zpátky k jezeru v Ledvicah
Pohled zpátky k jezeru v Ledvicah

Výstup na Triglav – CK Alpina popisuje na svém webu tento zájezd takto:
“Hora Triglav (2864 m) je nejvyšším vrcholem Julských Alp a Slovinska. Během prodlouženého víkendu poznáme nejkrásnější partie pohoří – dolinou Triglavských jezer vyjdeme až na vrchol slovinské národní hory, která je domovem stejnojmenného slovanského boha. V srdci Triglavského národního parku nás čekají modrá jezera s průzračnou vodou, bělostné a skalnaté štíty, rozkvetlé louky, pohostinné horské chaty a snad spatříme i kozorožce, obyvatele místních hor. Jedná se o třídenní přechod ve středně náročném terénu po horských stezkách a v horních partiích Triglavu také skalnatým terénem po technicky snadné zajištěné cestě. Na túrách strávíme denně 7–10 hodin s převýšením 1300–2200 m v součtu nahoru i dolů.“

Krasovou planinou Julských Alp

Začali jsme dole u Soči ve výšce pod 500 metrů nad mořem, abychom přes Planinu Za skalo došli na Koču při sedmi triglavských jezerech. Druhý den jsme pokračovali v přechodu krasovou krajinou na Dom Planika, odkud jsme vystoupili na Triglav a sestoupili na Kredarici. Třetí den s parádní inverzí nás čekal hřeben k Domu Valentina Staniča, Begunjski vrh a údolim „řeky“ Kotarica do Mojstrany. Za tři dny v Julských Alpách jsme v horském a velehorském terénu našlapali necelých 53 km, do kopců jsme nastoupali 3600 výškových metrů a sestoupali 3400 metrů.

Výstup od Domu Planika na Mali Triglav
*Výstup od Domu Planika na Mali Triglav *

Dom Planika pod námi a Malý Triglav nad námi
Dom Planika pod námi a Malý Triglav nad námi

Závěrečný hřebenový úsek na Triglav

Standardní skupinové foto na vrcholu Triglavu

Mezi Triglavem a Malým Triglavem

Sobotní ráno v dokonalém počasí na chatě Kredarica
Sobotní ráno v dokonalém počasí na chatě Kredarica

Co víc si k takovým kýčům přát? No přece SNÍH!
Co víc si k takovým kýčům přát? No přece SNÍH!

Skupinové foto v dokonalém počasí
Skupinové foto v dokonalém počasí