VKV 2018 - trojkombinace Lačnovské skály, Vartovna a kaplička na Papradné

Neděle 10. června 2018 měla být při výjezdech na další vrcholy VKV – Vrchařská koruna Valašska odpočinková, což znamenalo několik výjezdů a sjezdů, tlačení kola a kus po asfaltu. To vše je možné spojit do okruhu Lačnovské skály (680 m), Vartovna (651 m) a kaplička na Papradné (515 m). Bylo 31,5 C…

V korytě Vsetínské Bečvy na Ohradě je řada zajímavých mužiků - toto je jen část z nich
V korytě Vsetínské Bečvy na Ohradě je řada zajímavých mužiků – toto je jen část z nich

Okruh přes tři vrcholy VKV 2018 nevede ani jednou z doporučených výjezdových tras na jednotlivé vrcholy. Úvodní a závěrečná část je podobná – přiblížit se po cyklostezce. Z Jablůnky se jede cyklostezkou přes Vsetín do Ústí, odkud se pokračuje dál proti toku Senice až za Lužnou. Zatímco na VKV 2018 je doporučená výjezdová trasa na Lačnovské skály od Horního Lidče, je možné odbočit už za Lužnou u vysílače hned vedle silnice.

Horní Lačnovské skály - v neděli dopoledne tam byli jen dva lezci
Horní Lačnovské skály – v neděli dopoledne tam byli jen dva lezci

Na Lačnovské skály lesem

Za odbočkou doprava cesta mírně stoupá, a její sklon se bude proměnovat s narustající nadmořskou výškou. Zpevněnou silnici opouštíme kousek na východ od vrcholu U oběšeného (647 m), kde sledujeme cyklostezku 6117. Hned za odbočkou je bahniště jako následek těžby dřeva, takže úvodní úsek kolo tlačíme. Po chvíli je možné na kole pokračovat dále. Po napojení na žlutou turistickou značku ji už neopouštíme, protože oficiální pokračování cyklostezky v mapy.cz je zarostené.

Ze skal a mechů na Horních Lačnovských skalách

Po žluté dojedeme za chvilku na rozcestník Lačnovské skály, odkud je to 200 metrů k Horním Lačnovským skalám. Krásně vymodelované pískovcové skální útvary přílákaly v neděli dopoledne jenom dva lezce. Jinak tu bylo liduprázdno. K Dolním Lačnovským skalám jsem už nejel, protože jsem chtěl pokračovat dál po hřebenu na západ přes Vařákovy paseky. Tato část hřebene je totožná s VKV 2017 – Žídkův buk, Kláštov a Kopřivná.

Horní Lačnovské skály

Na loukách u Vařákových pasek je nádherný výhled na jih. Hned za nimi se modrá turistická značka na hřebenu opět noří do lesa. Na rozcestníku zelené, modré a žluté značky Pod Svéradovem (kousek od pramenu Vláry) odbočujeme na žlutou turistickou značku, abychom ji po úvodním bahništi opustili doleva ke sjezdu. Z lesa vyjedeme nad horním koncem lyžařského areálu v Pozděchově. Sjezd je až do vesnice výborný.

Výjezd z lesa u Vařákových pasek
Výjezd z lesa u Vařákových pasek

Z Pozděchova na rozhlednu Vartovna

V Pozděchově se napojíme na modrou turistickou značku a té se budeme držet až po rozhlednu Vartovna. Výjezd nabízí krásné vyhlídky a místy je docela výživný. K dobrému rozdýchání slouží vrchol Horka (645 m), za nímž následuje sjezd po závěrečný svah pod Vartovnou. Tento úsek není dělán na výjezd na kole, takže nahoru pěkně kolo vytlačit.

Louky u Vařákových pasek, na kole je to parádní
Louky u Vařákových pasek, na kole je to parádní

Vartovna je ideální vyhlídkové místo, takže bylo jasné, že za pěkného počastí na ní bude větší koncentrace lidí. Byla… naštěstí v kiosku s prodejem suvenýrů a vstupenek na rozhlednu měli i nějaké pití, takže jsem spláchnul žízeň způsobenou vysokými teplotami. Pokračování z Vartovny bylo proti směru VKV doporučené výjezdové trasy, tj. po žluté turistické značce na Syrákov.

Směrem na jih ve výhledu nebrání nic

Ze Syrákova přes Kopřivnou po kapličku na Papradné

Po úvodním úseku opouštíme žlutou turistickou značku a odbočujeme doprava na červenou. Po chvíli přejíždíme sedlo mezi Všeminou a Liptálem a začínáme stoupat k vrcholu VKV 2017 Kopřivná. Za Kopřivnou pokračujeme lesem k rozcestníku se žlutou turisticku značkou, abychom se po žluté dostali zakrátko ke kapličce na Papradné. Doporučená výjezdová trasa je z údolí od Všeminy.

Stezka pro pěší a cyklisty... upravená traktoristy
Stezka pro pěší a cyklisty… upravená traktoristy

Zbývající část hřebene na Baťkovou je tvořena lesem s občasnými výhledy. Z Baťkové následuje sjezd do údolí Štepková a dále do Hošťálkové. Hošťálkou a následně Ratibořem je to už jen rychlý sjezd po silnici a od Ratiboře po cyklostezce.

Popsaný okruh je od Lužné po Hošťálkovou mimo hlavní silnice a většinou také mimo asfalt. Z hřebene se na mnoha místech nabízí krásné výhledy do velké vzdálenosti. Celý okruh má 64,5 km a převýšení 1340 metrů.

Tady byly na výletě prasata - smetiště kousek od pramene Vláry - rozcestí Pod Sméradovem
Tady byly na výletě prasata – smetiště kousek od pramene Vláry – rozcestí Pod Sméradovem

Výjezd z lesa v lyžařském areálu v Pozděchově
Výjezd z lesa v lyžařském areálu v Pozděchově

Sjezd do Pozděchova, vzadu už vykukuje Vartovna

Soudruzi v Pozděchově používají ke zpevnění silnice zaručeně přírodní materiály
Soudruzi v Pozděchově používají ke zpevnění silnice zaručeně přírodní materiály

Parádní vyhlídky

Rozhledna Vartovna

Hra mraků kolem rozhledny Vartova

Výhled od Vartovny

Hostýnské vrchy, nad nimiž si hrají mraky
Hostýnské vrchy, nad nimiž si hrají mraky

Výhledy ze žluté značky vedoucí k Syrákovu
Výhledy ze žluté značky vedoucí k Syrákovu

Další úsek hřebenovky

Kousek do Liptálu a Všeminy

Kaplička na Papradné, jen kolem ní projíždějí motorkáři

Další kus do sbírky bahnišť na značených turistických trasách, vivat traktoristi a motorkáři!