Únorové nadělení ve švýcarském Adelbodenu

Již tradičně jsme se letos na začátku února vydali strávit alpskou dovolenou s CK Bondtour do švýcarského Adelbodenu. Termín jsme vyspekulovali na 5. až 11. února 2013. Doufali jsme přitom, že sněhová předpověď klapne. Jelikož v tu dobu sypalo v celých Alpách, v pondělí večer jsem usínal klidným spánkem, že si snad prašanu užijeme. Z Beskyd vyrážíme v grupě já, Veru, Pavel s Janou a jejich synem Pavlem č. 3. V Brně nabíráme Valašské odstěhovalce – Johnyho s Pájou a naše 7 členná posádka může vyrazit.

Lyžování, freeride a skialp ve švýcarském Adelbodenu s CK Bondtour

Máme už listopad, do Vánoc co by kamenem dohodil a počasí venku také už naznačuje, že se blíží paní zima. Určitě už i vy plánujete kam se letos s kamarády nebo rodinou podívat za sněhem, jelikož, co si budeme nalhávat, v ČR to poslední roky za moc nestálo. Pokud klasicky zadáváte do vyhledávače „lyžování v Alpách Rakousko levně“, možná bych pro Vás měl letos malý tip na změnu směrem do Švýcarska.

Australské bláboly o Kamčatce v televizi ČT2

Velké lži o Kamčatce v dokumentárním filmu na ČT 2. To, že v TV nás stále krmí kravinama a jsou to stejně jako jiné media velké lži, všichni jistě víme. Ale pokud už někdo pěkně kecá v dokumentárním filmu a říká si cestovatel, to je dost urážející. Včera jsem jen tak náhodou zahlédl na ČT 2 Australský dokumentární pořad – NEPROBÁDANÁ KAMČATKA, z cyklu ZAKÁZANÉ ZEMĚ.

Hopsání na trampolínách jako dokonalá příprava na zimní lyžařskou sezonu

Je tomu teprve pár neděl co letos vlastně napadl nějaký ten sníh, my se párkrát zplouhli svahem a toď vše. Zima je prý fuč, jestli teda vůbec byla, já jsem jí asi neviděl. Už tu máme opět léto a zase trénujeme skoky na lyže na příští zimu. Hopsání na velkých závodních trampolínách nás všechny ohromě baví, a tak chodíme dvakrát týdně skákat do tělocvičny spolu s oddílem trampolín Rožnov pod Radhoštěm.

Skialpové zakončení prašanového týdne v Adelbodenu

Konec února a první týden v březnu jsme strávili s Verčou a klukama ve Švýcarsku viz: sem vložit link prvního článku První čtyři dny po příjezdu se samozřejmě jezdilo na lanovkách, za prvé protože letošní zima u nás stála za starou belu a za druhé, protože toho čerstvého sněhu v Adelbodenu bylo moc něco mezi 100 – 130 cm. Také stupeň lavinového nebezpečí nedoporučoval žádné túry a tak jsme jezdili na lanovkách jak ve freeridové zoně tak po celém areálu střediska.

Skutečně vychytané zakončení letošní zimy v březnovém Adelbodenu

Letošní zimu jsme toho měli v plánu opravdu hodně, bohužel větru, dešti ani sněhu neporučíme. Kleli jsme strašně a vy určitě taky pokaždé, když na TV Nova hlásili, že sníh komplikuje dopravu, letošní zima je prý krutá a nám se tady zelenaly skoro kopce. Vždycky jsem si v duchu říkal, že to jsou snad zprávy odjinud, nebo se prostě nad Vysočinou dost zvedly kopce a nám na Moravu nic nepropustí.

Lyžování konečně i za domem - Pustevny 5. února 2010

Čekali jsme dlouho, ale dočkali jsme se. Pražákům už nasněžilo dávno, ale my v Beskydech jsme se do teďka kousali do nechtů….O minulém víkendu jsme s Čertíkem splouhli nějaký skialp, bylo to docela fajn až na to, že nebyl podklad a hodně lezly klacky ani v potocích toho sněhu moc nebylo a Tomovy lyže o tom ví své. Pomalu přemýšlíme, že s takovými zimami budeme za chvíli muset vozit na skialpy s sebou i pilu a sekyru. Během týdne pak ještě dopadl další čerstvý sníh a tak jsme ve čtvrtek všichni vyrazili směr Pustevny. Počasí bylo krásné a pohádkový prašan pod lanovkou z Trojanovic nám den pěkně zpříjemnil.

Vánoční lyžování a Silvestr ve Švýcarském Adelbodenu

Hned po Vánocích jsme to „jaro“ tady odpískali a vyrazili do země čokolády, sýrů a přesných hodinek – do Švýcarska. Našim cílem bylo velké lyžařské středisko Adelboden v nadmořské výšce 1350 m, kde se každoročně pořádají závody ve sjezdovém lyžování FIS – letos se konají od 9. – 10. 1. 2009. Podrobnosti naleznete na stránkách střediska Adelboden, zatímco předpověď počasí, stav sněhu, apod. na Adelboden at Snow-forecast.com.

2000 výškových metrů s vázáním Marker Duke 16 na Kamčatce

Existuje hodně názorů a kritik na to, jaké vázání si na skialpinismus pořídit. Jednu takovou kritiku musím po letošní zimě ale vyvrátit, a přinejmenším přimět samotné kritiky k novému zamyšlení. Na výlet Skialpinistická Kamčatka 2009 – přehled výsledků a ohlasů jsem se totiž vydal s trošku netradičním vázáním pro tento druh výletu, a to s Americkou značkou Marker Duke 16. Výlet na Kamčatku byl podpořen KAMA, Voda hory, Tilak, Quill-outdoor, www.lacnyskialp.sk a Baston.

Sobotní skialp na Chopku za 22 euro

Poslední sobotu v březnu jsme se opět ve Vrátné dolině rozhodli, že budeme pokračovat až na Chopok. Sedli jsme zase zpátky do auta a za veselého zpěvu naše čtveřice pokračovala do Nízkých Tater za vidinou lepšího lyžování. Koupili jsme si celodenní skipas za 22 EUR a těšili se na pořádné sjezdy i mimo sjezdovky. Holkám jsme poctivě navlekly lavinové vyhledávače (i za cenu křivých pohledů), které nakonec byly k ničemu, protože v Jasné kvůli počasí zavřeli půlku tratí.

Jak skákat na lyžích 360 stupňů a více

Pokud už vás nebaví jen obyčejné lyžování s občasným zpestřením sjezdu nějakým tím rovným poletem a chtěli byste se naučit něco nového zkuste rotaci o 360 stupňů. Je velice jednoduchá a dá se skočit i ve freeridu viz: Všeťa helikoptéroval ve Vysokých Tatrách a nejen na upravených překážkách ve snowparku.

Zamračený únorový skialp v Nízkých Tatrách

Kdo chtěl vidět mlhu, která by se dala krájet, měl se s námi vydat do Nízkých Tater o víkendu 6. –7. února 2009. Já, Vaněc, Libor, Honza a Jana jsme v pátek v brzkých ranních hodinách vyrazili směr Jasná, abychom strávili dva dny v okolí Chopoku s noclehem na Kamenné chatě (2000 m).