Běh po různorodém podkladu v blízkém okolí Klecan

Co dělat po cyklovýletu? Místo protahování a odpočinku může být vhodnou alternativou desetikilometrový výběh se střídáním různých podkladů a malým převýšením. V okolí Klecan je k tomu řada možností, z nichž některé jsou víceméně po rovině a u jiných se zapojuje i „spadnutí“ k Vltavě a následné „vyhoupnutí“ se zpátky do obytné zóny.

Výhled z běhu mezi poli nad Zdiby směrem do Klecan
Výhled z běhu mezi poli nad Zdiby směrem do Klecan

Vhodným okruhem může být vyběhnutí z klecanského sídliště do ulice V Boleslavce a kousek před benzinkou v Zdibech odbočit na jih a přes louky a pole (foto 1) doběhnout do Zdib. Ve Zdibech vyběhnout na hlavní silnici a napojit se na žlutou turistickou značku. Po chodníku nebo asfaltové silnici běžet ulicí Průběžná, odbočit na Brnky a kousek poté do ulice K Holosmetkům.

Jediné vyhlídkové místo běhu s nadhledem na Vltavu
Jediné vyhlídkové místo běhu s nadhledem na Vltavu

Po pravé straně se míjí Přírodní park Dolní Povltaví, zatímco vlevo jsou rodinné domy. Žlutá turistická značka odbočuje doprava do údolí Přemyšlenského potoka. Po proběhnutí víceméně po vrstevnici kolem plotů následuje poměrně strmý lesní a kořenový seběh do údolí potoka. Údolím Přemyšlenského potoka se sbíhá k Vltavě, přičemž se míjí oblast zcela dezintegrovaná od koní.V ulici Přemyšlenská je napojení na nedávno rekonstruovanou asfaltovou silnicí, od níž je to už jen kousek na Povltavskou. Běh po asfaltu končí kousek za odbočkou z Klecánek na Klecany, když se vbíhá mezi ploty na zelenou turistickou značku. Místy strmým stoupáním se vybíhá lesem nahoru do Klecan. U rozcestníků se odbočí vlevo a víceméně po vrstvenici se opět lesem dobíhá kolem rybníku a studánky ke skalní vyhlídce nad Vltavou.

Z vyhlídkového místa směrem na západ na Vltavu
Z vyhlídkového místa směrem na západ na Vltavu

Od vyhlídky se běží zpátky stejnou stezkou až k hájence u rybníku, odkud je možné strmější cestou vyběhnout na ulici Československé armády a jemným kamením nedávno vylepšené stezce doběhnout k chodníku a po něm k výchozímu místu. Celý okruh má přibližně deset kilometrů, převýšení přibližně dvě stě metrů a volným tempem je to na necelou hodinu.