Poslední letošní běžkování v neděli 3. dubna 2022

Na poslední #skimokids běžky v zimní sezóně 2022 jsme vyjeli 2. dubna odpoledne poté, co Lada dohrála turnaj v plážovém volejbalu. Jeli jsme na Šumavu, kde jsme se ubytovali v hotelu s wellness, saunou a bowlingem.

Startovní a cílová brána v Bodenmais
Startovní a cílová brána v Bodenmais

Začali jsme bazénem, vířivkou a bowlingem

Napřed jsme šli do bazénu, kde jsme skákali a dělali různé blbosti. Taťkovi jsem chtěla zlomit i krk. Poté jsme šli na večeři, kde jsem si dala trhaný hamburger. Byl výborný, ale taťulda se na mě celou dobu mračil, že jsem si dala hamburger. Po večeři jsme šli ještě na bowling. Ten mě začal bavit a zatrénovala jsem si na náš školní výlet v červnu. Po bowlingu jsme se s Ladou odebraly na pokoj a plkaly jsme.

Dojíždím k odpočinkovému přístřešku na šestém kilometru
Dojíždím k odpočinkovému přístřešku na šestém kilometru

V neděli ráno jsem se napřed nacpali na snídani. Poté jsme si sbalili všechny věci. Vyjeli jsme směrem na Železnou Rudu. Přejeli jsme do Německa a dojeli jsme na parkoviště Bodenmais. Bylo tam překvapivě málo aut. Rychle jsem pochopili proč, nasněžilo 5–15 cm sněhu a okruhy nebyly upravené.

Odbočka na okruh 15 km, my ale pokračujeme po oranžové na ten osmnáctikilometrový
Odbočka na okruh 15 km, my ale pokračujeme po oranžové na ten osmnáctikilome­trový

Vybrali jsme osmnáctikilometrový okruh

Rozhodovali jsme se, jaké okruhy pojedeme. Původně jsme se domluvili na dvou okruzích. První okruh měl 15 km a druhý 4km. Nakonec jsme jeli 18 km okruh, který vedl přes chatu Chamer hütte. Na novém sněhu to nejelo moc dobře do kopce ani z kopce. Naštěstí jsme tady nebyli úplně brzy ráno, takže před námi už byly projeté dvě stopy na běžky. Několik lidí dokonce v tom hlubokém sněhu i bruslilo.

Sníh je tady fantastický

Od rovinky po stoupání

Začátek ve středisku Bodenmais byl po rovině, ale potom se po cestě objevovaly nějaké kopečky. Dojeli jsme na rozcestí k odpočívadlu, kde jsme už byli minule. Tady jsme si dali svačinu a pokračovali jsme dál. Když jsme se zastavili na rozcestníku, od něhož jsme se měli otočti na 15 km okruh, byly jsme dospělými přesvědčovány, že budeme pokračovat na chatu Chamer, která bude asi otevřená a tam se najíme. S Ladou jsme jim na to skočily. A to byla chyba.

My jsme jeli klasicky, ale nějací drsoni v tom hlubokém sněhu bruslili
My jsme jeli klasicky, ale nějací drsoni v tom hlubokém sněhu bruslili

Pod Kleiner Arberem k zavřené chatě

Pokračovali jsme po okruhu, který vedl k chatě. Nejdřív byl menší sjezd a pak už jenom malý kopeček nahoru k chatě. Závěr byl pod Kleiner Arber, kde jsme byli minule u kříže na skialpech. Nejdřív jsme si mysleli, že si na chatě dáme nějaké jídlo, ale když jsme na běžkách dojeli k chatě, zjistili jsme, že mají od dubna zavřeno. Otevírat mají v půlce června, což se nám tam nechtělo čekat. Sedli jsme si pod schody na lavičku a dali si tyčinku na posilnění.

Lada dojíždí pod Kleiner Arberem chatě

Chata byla přibližně v polovině okruhu. Od ní jsme se tak už postupně vraceli do Bodenmais. Cesta byla docela rychlá. A to i přesto, že to z kopce oproti naší minulé návštěvě, moc nejelo. Když jsme se dostali k autu, všimla jsem si, že přibyla nějaká auta, ale lidí bylo o dost méně než minule. Táta s Jitkou šli ještě objet jeden okruh, protože jsme měli cca 16,5 km a chtěli to dojet do 20 km. Já s Ladou jsme čekaly v autě, protože už se nám nechtělo. Když se vrátili, uklidili běžky do auta a my jsme vyrazili do Prahy.

Právě jsme zjistily, že chata má zavřeno od začátku dubna do půlky června
Právě jsme zjistily, že chata má zavřeno od začátku dubna do půlky června

Břicha jsme si nacpali v hospůdce Zemanka

Ještě jsme se stavili na oběd do hospůdky ZemankaNýrska. Vevnitř měli velmi pěkný interiér. Na stěnách byly pověšené různé druhy obrazů. Od majitele jsme zjistili, že obrazy jsou od jeho přátel z okolí a jsou na prodej. Tudíž jsme nečekali moc dlouho a jeden obraz jsme koupili.

Po občerstvení a odpočinku opět nasadit běžky a jedeme dále
Po občerstvení a odpočinku opět nasadit běžky a jedeme dále

Procházka u vodního hradu Švihov

Po obědě jsme pokračovali v cestě domů. Cestou jsme narazili na vodní hrad Švihov. Rozhodli jsme se, že se k němu podíváme. Kolem hradu byla voda, takže jsme šli kousek vedle vody po cestičce. Obešli jsme celý hrad a ještě jsme si přečetli nějaké zajímavé informace. Vrátili jsme se k autu a pokračovali jsme v cestě.

Lada s výhledem na Grosser Arber
Lada s výhledem na Grosser Arber

Letos jsem byla na běžkách jen několikrát a nejvíc se mi líbily výlety právě v Německu, protože mají pěkně upravené stopy a okruhy nejsou moc náročné. Jediné co mě nebavilo, byly pády.

Před restaurací Zemanka bylo trochu nasněženo

Vodní hrad Švihov

U vodního hradu Švihov udělal někdo ze stromů pahýly
U vodního hradu Švihov udělal někdo ze stromů pahýly